Megkérték a kezed? Szuper, gratulálok! Menj és meséld el mindenkinek, ugorj a párod nyakába, örülj egy kicsit, a szervezkedés megvár.
Ha ezen viszont már túljutottál, akkor jön az első sokk: Hol is kezdjük?
A legtöbb nő, mire a lánykérés megtörténik, már rég megtervezett egy teljes esküvőt a Pinteresten, vagy legalább a fejében.
A Dátum
Sokunknak a dátum is egyértelmű, egy bizonyos évforduló, vagy szerencseszám által. Az időpont kiválasztásánál érdemes figyelembe venni, hogy a pénteki esküvők olcsóbbak, mint a szombatiak, ráadásul a vendégeknek két napjuk marad józanodni.
Az esküvők főszezonja május és szeptember között van. Ilyenkor a legdrágább minden, és persze arra is nagyobb az esély, hogy álmaid helyszínére három másik pár is vadászik az adott napra. Cserébe valószínű a jó idő, és a virágos kastélyparkban tartott esküvő januárban csaknem lehetetlen vállalkozás.
Beszéljétek át a pároddal, melyik hónapok, dátumok szimpatikusak, és válasszatok ki egyet, egy másodikat pedig B tervnek, és meg is vagytok.
A Költségvetés
A fejben megtervezett esküvőd biztosan csodálatos, sőt egyenesen mesébe illő.
A templomba gyémántcipőben sétálsz be, ahol a vonósnégyes játszik csak nektek, és miután a dalai láma összeadott, Rolls-Royce-okon hajtotok át a Bazilikába, ahol Beyoncé énekel, míg ti összebújva táncoltok. Tökéletes, nem?
Mielőtt azonban elküldöd a ruhaterveidet a kedvenc designerednek, vagy lefoglalod a gyémánthintót, nem árt kitalálni, hogy mekkora összegből gazdálkodhattok, erre az alábbi formula a legegyszerűbb:
______________________ Ft + _____________________Ft = __________________
A te megtakarításod A párod megtakarítása A létező esküvői büdzsé
+
_____________Ft + _______________Ft x _____________ = __________________
Havi megtakarításod Havi megtakarítása Hátralévő hónapok Lehetséges megtakarítás
+
Menyasszony szüleinek hozzájárulása: ___________________
+
Vőlegény szüleinek hozzájárulása: ___________________
+
Bárki más hozzájárulása: ____________________
=
_________________________
Teljes rendelkezésre álló összeg
Tudom, kicsit bonyolultnak tűnik, de nem az. Ha ezt kiszámoltátok, érdemes az egészből tíz százalékot kivonni.
Felmerülnek majd olyan költségek a szervezés folyamán, amikre nem is gondoltál, és nem árt, ha van egy kis "felesleges" megtakarítás.
Ha megvan az alap költségvetés, ideje, hogy felosszuk. Általában így alakul a büdzsé vége, ezzel tudunk gazdálkodni:
50% - Vacsora & Buli (ide tartozik a Torta, Catering, a vacsora helyszínének bérlése, stb.)
10% - Dekoráció & Virágok
10% - Fotó & Videó
10% - Zene & Szórakoztatás (DJ, Zenekar, Vőfély, stb.)
10% - Ruha
5% - Ceremónia (Helyszín, gyűrűpárna,
5% - Meghívók
Sokat spórolhatunk, ha egy helyre szervezzük a ceremóniát és a bulit, illetve ha a bulit egy étteremben tartjuk, általában a terembérletet nem kell kifizetni. Érdemes végiggondolni mi az, amit mi vagy az ismerőseink meg tudunk oldani olcsóbban. Akad varrónő-virágos-cukrász az ismerősi körötökben? Beszéljetek velük!
Elsőre ijesztőnek tűnnek az esküvők árai (másodszorra is), de ha tudatosan vágtok bele, és nem hagyjátok, hogy a szolgáltatók felesleges dolgokra beszéljenek rá, nem kell, hogy elszaladjon a ló.
Ezzel az első lépések meg is vannak, ezután az esküvőszervezés habosbabos fele következik!